donderdag 10 september 2009

Persevent: Equi-challenge op 14 oktober a.s.


Equiboost, gespecialiseerd in het coachen van mensen met de hulp van paarden, en Event-Solutions, gespecialiseerd in de organisatie van teambuildings op maat, lanceren een uniek concept met paarden in de hoofdrol: Equi-challenge.


“Heb ik daar als economie / business / HRM journalist een boodschap aan?”, horen we u denken.


Het antwoord is een volmondig JA, en wel om verschillende redenen:

1) het coachen met paarden is niet iets wat zomaar zal overwaaien. het een trend die zich de afgelopen 10 jaar sterk ontwikkelde in de VS, Australië, Nieuw-Zeeland, Canada en Engeland waar bedrijven geduldig maandenlang op een wachtlijst staan, en die sinds enkele jaren ook binnensijpelt in de Benelux en andere Europese landen. de perscommunicatie rond coachen met paarden staat nog in de kinderschoenen. geen kat die weet dat er überhaupt zoiets als business coaching met paarden bestaat – enkele uitzonderingen achterwege gelaten. links en rechts zijn al enkele mensen in Vlaanderen bezig met het coachen van mensen met de hulp van paarden – de ene op een al meer professionele manier dan de andere, maar hun aantal neemt toe. in Nederland draait business coaching met paarden al op volle toeren. België loopt een beetje (veel) achter. cursussen rond coachen met paarden lopen vol (jammergenoeg niet allen terecht, er zitten charlatans tussen ook, pardon my French). EAGALA heeft zelfs een wachtlijst. stad Gent heeft (of had – recent niet gecheckt, waarvoor excuus) een paardencoach full time in dienst. dat heeft een reden: coachen met paarden werkt echt en levert blijvende resultaten op relatief korte termijn. is dat niet waar bedrijven naar op zoek zijn? snelle en blijvende resultaten. de markt schreeuwt erom.

2) economie draait niet alleen rond cijfers en geld. economie draait meer dan ooit rond mensen. rond het menselijk kapitaal. zeker op vandaag, waarbij veel bedrijven zich in een positie bevinden waarbij ze evenveel, meestal meer moeten presteren met minder mensen. deze mensen stimuleren, motiveren en ondanks de obstakels beter laten presteren, is geen sinecure. concepten zoals Equi-challenge kunnen hier daadwerkelijk bij helpen. uw doelgroep/lezerspubliek heeft er baat bij te weten dat dergelijke concepten bestaan. Equi-challenge is even belangrijk voor een bedrijf als nieuws over loonbarema’s, CAO’s, overnames, nieuwe sociale zekerheidsinitiatieven, een nieuw IT systeem, overheidssubsidies voor Voortgezette Opleidingen, investeringssteun, educatief verlof, verlaging van de vennootschapsbelasting (if only that could be true …)

3) bedrijven willen investeren in hun medewerkers. maar ze zijn de klassieke teambuildings beu. “we willen wel iets doen, maar aub geen avonturentocht in de Ardennen deze keer!!”. ze willen “iets meer”. een kleine rondvraag bij enkele evenementenkantoren zal dit bevestigen. de vraag is: wat is dat “iets meer”? wie kan dat “iets meer” aanbieden?

4) originele content vinden in het zakelijk nieuws is niet altijd evident. nu krijgt u iets origineels. dat bovendien nog werkt op lange termijn ook

5) bewustwording wordt meer en meer een thema binnen het economisch nieuws. denk maar aan de berichten over Groene Trends. denk maar aan de ronkende benamingen als Corporate Social Responsibility. Sustainable Development. denk maar aan de bedrijven die communiceren dat ze geen kinderarbeid toelaten, dat ze initiatieven nemen om minder te vervuilen, dat ze herbruikbare bronnen gebruiken, enz.. denk aan het BASE verhaal: BASE geeft 3 maanden betaald verlof aan zijn medewerkers die er 10 jaar werken. knappe stunt. zullen zij dit ook doen in 2019 als er dan x honderd mensen 10 jaar werken? soit: ook BASE plaatste het menselijk aspect voorop in zijn communicatie. bedrijven die bedreigd worden met sluiting: het hoofdnieuws is steeds hoeveel mensen hun job zullen verliezen ; niet hoeveel geld de aandeelhouders zullen verliezen. bedrijven willen zelf ook een menselijker aanpak. uit vrije wil of noodzaak? job hopping. zwangerschapsverlof dat paar jaartjes aansleept. steeds meer mensen die part time werken. werkverzuim. Equi-challenge heeft hier een impact op.

6) van Equi-challenge wordt niet alleen de medewerker, en dus het bedrijf, er beter van – de hele mens wordt er beter van. zegt iemand ‘nee’ tegen een gelukkig, evenwichtig leven?


Omdat we enkele journalisten ook de kans willen geven om zelf te ervaren wat Equi-challenge precies is en kan betekenen voor een team, nodigen we graag twee redacties uit op een exclusieve Equi-challenge, die doorgaat in Affligem op 14 oktober aanstaande, van 14.30 u tot 17.30 u.


De eerste twee journalisten die zich hiervoor inschrijven, kunnen met een collega naar keuze de Equi-challenge bijwonen. We willen u aanmoedigen om een collega mee te nemen, waar u het NIET zo best mee kan vinden. Kwestie van de uitdaging wat groter te maken.

Per redactie kunnen dus 2 journalisten deelnemen. Er zullen ook enkele mensen uit het bedrijfsleven uitgenodigd worden. Deze Equi-challenge zal op deze manier een groep van 10 mensen tellen en geeft u de kans om enerzijds zelf de Equi-challenge te ervaren, en anderzijds feedback te krijgen van de zakelijke deelnemers. Een hapje en drankje (ook meerdere voor zij die dit wensen) zijn voorzien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten